המשגיח שפוטר לאחר שחשף הונאת כשרות נמצא דובר אמת

חיים הלר | צילום: אילוסטרציה 4 Comment on המשגיח שפוטר לאחר שחשף הונאת כשרות נמצא דובר אמת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תרמית כשרותית רחבת היקף לכאורה, נחשפה הודות למשגיח כשרות שעלה על התרמית.

בתחילת השנה הלועזית טענו משגיחים בבית המטבחיים קונספסיון שבפרגוואי כי בשר שמקורו אינו ידוע הוטבע בחתימת כשרות. את החותמות, כך טענו, הטביעו עובדי האריזה במפעל בעת שאנשי הרבנות הראשית לא היו במקום.

על פי הדיווח בוואלה הטענה שהעלה אחד המשגיחים, מרדכי נוואח, הייתה חמורה עוד יותר, כאשר טען כי מנהלו בחר להתעלם מהמקרה ולהגן על המפעל ובכך מנע הפסד כספי לייבואנית, חברת "אורכד", המעסיקה אותו.

נוואח פוטר כנראה בעקבות המקרה, ואז העביר החומרים המפלילים למחלקת שחיטת חו"ל ברבנות הראשית. בתגובה, הרבנות הודיעה על הסרת אישור הכשרות לבית המטבחיים כשהמשמעות המעשית היא עצירת משלוח הבשר לישראל.

בעקבות המקרה עתר אחד המפעלים שקיבלו את הבשר, לבג"ץ נגד החלטת הרבנות הראשית להפסיק את הכשרות. בעתירה טענו בעלי מפעל עוף ירושלים כי מדובר במשגיח שפוטר מעבודתו ולכן ביקש לנקום וכי הסרטון שתיעד את פסי הייצור של המפעל בוים על ידי המשגיח שפוטר עוד קודם.

אולם מתשובתה של הרבנות הראשית שהוגשה השבוע, התברר כי המשגיח עבר בדיקת פוליגרף ובה נמצא דובר אמת.

ברבנות הראשית כתבו כי "יש בממצאי הפוליגרף כדי לחזק את מסקנתנו שלפיה הסרטונים מציגים הטעיית כשרות חמורה המתרחשת במהלך פעילות אריזת בשר במפעל".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    מי שמאמין טיפש . אין שום אפשרות להביא בשר טרף לארץ. ודבר זה ידוע לכל מי שנמצא ומבין בענין. במקום להאמין לראש הצוות ולשוחטים מאמינים למשגיח שהוא בקושי יהודי, משגיח שקבר פסלו אותו בעבר והוחזר בדרך האחורי.

  2. 3

    תגובה לחיים, אולי כבודו חי בארץ בתקופת הגמרא שרובם היו צדיקים וגם שמה היו כמה טעויות. הרי כל שני וחמישי מביאים בשר נבלות וטרפות לאחינו היהודים בתל אביב בתוך מכוניות משאיות והכל משכנינו הערבים. אז לברר את האמת לא בררת עד הסוף. שנית יש בעיות כשרות מאז ומעולם בעולם והכל תלוי ביראת השמיים של אותו הצוות השוחטים ובודקי הסכינים. וה' יצילו מאיסורים אלו. ויפתח לנו את המוחין מטמטום אכילת נבלות וטרפות.

  3. 2

    רק שתדעו שהמצב בארץ יותר גרוע שוחטים מתוודים ואומרים שבכל המשחטות המפורסמות יש ביזניס גדול מאוד
    על חשבוננו והמבין יבין ראו הוזהרתם בדקו ותיווכחו

  4. 1

    ממצאי דוח מבקר המדינה אינם משאירים מקום של ספק

    h1ttp://www.mevaker.gov.il/serve/showHtml.asp?id=2&bookid=595&contentid=11658&direction=1&frompage=1090

    "זליגת הבשר לשווקים בישראל: בשנים 2007-2009 יובאו לרש"פ יותר מ-35,000 טון בשר דרך נמלי ישראל. מנתוני משרד החקלאות[7] עולה כי רק כ-15,600 טון (44%) ממנו נכנסו לרש"פ. בנסיבות הללו גובר החשש כי חלק גדול ממנו מוברח לישראל.הביקורת העלתה כי היחידה אינה מקיימת רישום של בשר הנכנס לרש"פ. בשנים האמורות היחידה חשפה 742 מקרים שבהם תפסה 643 טון בשר שהיה מיועד לרש"פ בישראל. זליגת בשר זו לישראל יש בה כדי לפגוע בבריאות הציבור וברגשותיו של ציבור שומרי הכשרות."